Laikraksts Latvietis

Laiks Latvijā:


Pēteris Ciemītis Sidnejā – portreti tuvskatā

Latviešu mākslinieka un dzīvesbiedres dubultizstāde atklāta Depot II galerijā

Laikraksts Latvietis Nr. 81, 2010. g. 24. martā
Ojārs Greste -


Ieteikt Facebook.com

ieteikt draugiem.lvIeteikt draugiem.lv
Ciemitis1

Pēteris Ciemītis ar dzīves biedri Džilianu un meitu Izobelu (Isobel). FOTO Ojārs Greste.

Ciemitis2

No kreisās: Pēteris Erdmanis, Vija Erdmane, Džiliana Ciemīte un Andra Krūmiņa. FOTO Ojārs Greste.

Ciemitis3

Pēteris Ciemītis. FOTO Ojārs Greste.

Ceturdien, 18. martā Sidnejā atklāja Pertas gleznotāja Pētera Ciemīša un viņa dzīves biedres, fotogrāfes Džilianas (Jillian) personālizstādi. Izstādē ir deviņas Pētera gleznas un desmit Džilianas fotogrāfijas – visi portreti, intīmā tuvskatā.

Pēteris Ciemītis uzaudzis Pertā, kur izstudējis un ieguvis grādu pilsētas plānošanā Kertina (Curtin) universitātē, kā arī studējis mākslu Klērmontas Mākslas skolā (Claremont School of Art). Pēteris sācis izstādīt savas gleznas 1992. gadā un ir ieguvis vairākas godalgas Rietumaustrālijā. Ciemīša vārds parādījās Austrālijas mākslas mērogā, kad 2007. un 2008. gadā viņš kļuva finālists prestižajā Arčibolda (Archibald) portretu izstādē Sidnejā. Viņa gleznas atrodas vairākās publiskās un privātās kolekcijās Austrālijā. Viņa darbs ir arī iekļauts Latvijas diasporas mākslas kolekcijā Valmierā, Latvijā. Šī ir Pētera un Džilianas pirmā personālizstādi Sidnejā.

Par savu pieeju gleznošanā, Pēteris Ciemītis rakstīja 2008. gadā izdotajā grāmatā Austrālijas latviešu mākslinieki: „Mani intriģē modernistu ideja izvirzīt sevi mūslaiku portretūrā. Vairāk nekā jebkad, izgudrojam savas ārējās personības ar apzinātu jaunradi. Portretūrā tās bieži atveido radot kontekstu subjektam; tās izvietojot starp metaforiskiem aranžējumiem vai objektiem. Arī ja ideja ir vērtīga, savā patreizējā darbā es meklēju citu ceļu: reprezentēt personību bez konteksta palīdzības. Man ļoti interesē attēlot subjekta būtību; izjust domu plūdumu, jūtas un fiziskumu. Darba procesā cenšos to panākt improvizācijas ceļā, radot iezīmes, tās pārklājot ar sejas izteiksmju un žestu attēlojuma struktūru. Visbiežāk lietoju plūstošas ūdenskrāsas un atšķaidītu akrila krāsu sastādījumā ar sauso zīmējumu. Nodarbodamies ar domu par pārejamību, cenšos subjektus attēlot kā transparentus un daudzveidīgus, tos dzēšot un par jaunu pārveidojot. Vizuāli mani ietekmē daudzas tradīcijas, tajā skaitā latviešu ūdenskrāsu darbi un impulsi no austriešu ekspresionisma līdz Beikona (Bacon) abstraktajām figūrām. Tomēr, mans lielākais iedvesmas avots ir mūzika. Mani saista mūziķu spējas improvizēt un atbrīvot psihi no izpildījuma pašpārraudzības un atrast zonu.“

Tāpat kā Pētera darbos, Džiliana arī nebaidās tuvināties saviem subjektiem. Viņas fotogrāfijas bieži ir tik tuvas, ka tās kļūst vairāk kā cilvēces ainavas un ne tikai objektīvas, specifisku personu studijas.

Izstāde notiek Depot II galerijā (2 Danks St, Waterloo) no 16. līdz 26. martam; plkst. 11.00-18.00.

Ojārs Greste
Laikrakstam „Latvietis“



Atbalstiet laikrakstu

Izvēlēties summu

SLUDINĀJUMI





Latviesu impresijas


ALMA Book


3x3 Australija




SLUDINĀJUMI


BookDepository.com