Laikraksts Latvietis

Laiks Latvijā:


Pauls Putniņs Straumēnos

Augstvērtīgs klasiskās mūzikas koncerts

Laikraksts Latvietis Nr. 109, 2010. g. 20. sept.
Helmuts Feldmanis -


Ieteikt Facebook.com

ieteikt draugiem.lvIeteikt draugiem.lv
DV

Daugavas Vanagi

Putnins

Pauls Putniņš un Diāna Ketlere.

Šā gada 28. augustā Straumēnos, DV CV sēdes saieta ietvaros, notika saviesīgs vakars un koncerts.

Pēc svinīgās daļas varējām baudīt klasiskās mūzikas koncertu. Šoreiz mūsu viesi bija bass-baritons Pauls Putniņš un pianiste – koncertmeistare Diāna Ketlere.

Mūziķi bija sagatavojuši daudzpusīgu koncertprogrammu, pārlapojot krāšņākās latviešu un pasaules vokālās kamermūzikas lappuses, kā arī uzburot spožas operu ainas no pasaulē populārām operām.

Koncerta pirmajā daļā P. Putniņš atskaņoja vairākas Emīla Dārziņa solodziesmas un Alfrēda Kalniņa solodziesmu Brīnos es. P. Putniņš spilgti atklāja katras dziesmas tēlu un noskaņu, meistarīgi rotaļājoties ar savas balss nokrāsu.

Uzteicams bija abu mūziķu ansamblis katrā skaņdarbā, veidojot saliedētu dinamisko līniju, spilgti atklājot skaņdarba tēlu un noskaņu.

Apburošs bija P. Putniņa maigais piano dziedājums E. Dārziņa dziesmā Pazudusī laimīte, ko meistarīgi atbalstīja D. Ketleres izpildītais klavierpavadījums. Likās, ka skaņas plūstu no tālienes.

Emocionāli daudzkrāsaini izskanēja E. Dārziņa solodziesma Kā zagšus, uzburot gan noslēpumainības, gan satraukuma, gan prieka sajūtas. Abu mūziķu tandēms meistarīgi atklāja plašu dinamisko spektru šai nelielajā skaņdarbā.

Spožs un dinamiski daudzkrāsains bija Alfrēda Kalniņa solodziesmas Brīnos es atskaņojums. Tehniskais un muzikāli dinamiskais klavierpavadījums ļāva D. Ketlerei apliecināt sevi ne vien kā labu koncertmeistari, bet arī kā spožu solo mākslinieci, tomēr ne brīdi neaizēnojot solo balsi. Tā bija kārtējā perfektā ansambļa saspēle, kopīgi atklājot skaņdarba tēlu un veidojot vienotu dinamisko līniju. Kā iespaidīgs kontrasts dziesmas reprīzē bija balss un klavieru piano saspēle.

Koncerta turpinājumā skanēja sešas vācu komponista Johana Brāmsa solodziesmas. Pirms katras dziesmas P. Putniņš deva īsu dziesmas teksta tulkojumu, atklājot klausītājiem dziesmas saturu un uzburot katras dziesmas savdabīgo noskaņu. Dziesmu tulkojumi bija kā jaunas latviešu dzejas radīšanas brīdis.

P. Putniņš un koncertmeistare D. Ketlere arī muzikāli spilgti atklāja katras J. Brāmsa solodziesmas raksturu, turpinot klausītājus priecēt ar muzikāli un emocionāli daudzkrāsaino ansambļa saspēli.

Koncerta noslēgumā P. Putniņš atskaņoja četras operu ārijas no viņa nesen iestudētajām lomām. Tas bija Volfganga Amadeja Mocarta Se vuol ballare / Le nozze di Figaro un Madamina / Don Giovanni; kā arī Ludviga van Bēthovena Hā! Kas par mirkli (Ha! Welch’ ein Augenblick) / Fidelio un Žorža Bizē Quand la flamme de l’amour / La jolie fille de Perth.

Pirms katras ārijas P. Putniņš kopā ar klausītājiem devās nelielā ceļojumā, īsumā atklājot operas sižetu, katras ārijas saturu un nozīmi operā kopumā. Operu ārijās P. Putniņš spilgti apliecināja sevi kā operdziedātāju. Viņa teatrālais sniegums atstāja spilgtu iespaidu, un uz brīdi mums ļāva sajust operas burvību.

Tas bija patiesi augstvērtīgs klasiskās mūzikas koncerts. Ar nepacietību gaidīsim nākamo iespēju, lai baudītu Paula Putniņa dziedājumu un Diānas Ketleres spožo klavierspēli.

Helmuts Feldmanis
Laikrakstam „Latvietis“



Atbalstiet laikrakstu

Izvēlēties summu

SLUDINĀJUMI





Latviesu impresijas


ALMA Book


3x3 Australija




SLUDINĀJUMI


BookDepository.com